Blackout

Dark Light

Gimme More

Reżyser projektu: Jake Sarfaty

Czas trwania wideoklipu: 4:00

Rok wydania singla: 2007

Opis: Po klipie do tej przebojowej piosenki spodziewano się wiele. Już na kilka miesięcy przed jego premierą w sieci pojawiały się rozniecające wyobraźnię i nadzieję fanów scenariusze. Prawda okazała się jednak mniej kolorowa… Video kręcono przez dwa dni w jednym z klubów w Los Angeles. Koncepcja, pomysłu samej Brit (będącej wówczas na rozdrożu życiowym), nie spodobała się jej wytwórni płytowej, Jive Records. Firma odmówiła funduszy na realizację klipu! Britney nie poddała się jednak. Wyłożyła z własnej kieszeni okrągłe 40 tys. dolarów. Wideoklip zrealizowano. Akcja teledysku rozpoczyna się i… kończy w jednym miejscu – klubie nocnym, gdzie centralnym punktem jest rura do tańca. Najpierw, widzimy Britney w blond peruce, siedzącą wraz z przyjaciółmi przy barze. Dziewczyny obserwują ciemnowłosą tancerkę wijącą się przy rurze, którą również okazuje się Britney! Istnieją dwie wersje klipu: ocenzurowana i taka, w której tańcząca Brit pozbywa górnej części odzienia… Niestety w obu wersjach taniec Britney jest mało efektowny…

Gimme More (Pierwotna Wersja)

zdjęcie: youtube.com

Reżyser projektu: Jake Sarfaty

Czas trwania wideoklipu: 4:01

Rok wydania singla: 2007

Zobacz fragmenty teledysku

Opis: Fabuła (domniemanej pierwotnej, nigdy nie wydanej wersji) klipu: Wideo zaczyna się od sceny pogrzebu, widzianego z oddali… Panuje półmrok… Wszyscy stoją ze spuszczonymi głowami, poza Britney, która przygląda się ludziom spod swojej woalki. W pewnym momencie, Britney spogląda prosto w obiektyw kamery i mówi: “It’s Britney, Bitch!” Następnie, powoli zaczyna oddalać się od tłumu, mając nadzieję, że nikt jej nie widzi, jednak napotyka na wzrok mężczyzny biorącego udział w pogrzebie… Zaczyna poruszać się szybciej, jakby próbowała się ukryć, jednak mężczyzna zaczyna podążać za nią! Britney wskakuje do samochodu i odjeżdża…

Parkuje nieprzepisowo na krawężniku i podąża dalej pieszo uliczką… Otwiera drzwi pomieszczenia wyglądającego na opuszczone. Zza drzwi wyłaniają się ciemne wnętrza klubu… Britney idzie dalej korytarzem, mija ludzi wyłaniających się po obu stronach. Ludzie tańczą i całują się. Przez zasłony przebijają się tylko białe opary… Nagłe zbliżenie i widać tam Britney tańczącą na rurze. “Pogrzebowa” Britney, której strój uległ zmianie (na również ciemny) nadal podąża korytarzem. Zatrzymuje się, rozgląda… Wszystko to widzimy z pewnego dystansu. Inna ubrana w biało-czerwony, błyszczący strój Britney tańczy z tancerzami na scenie. Jest to główna scena taneczna. Tło jest w czarno-białych kolorach z domieszką ciemnej czerwieni.

W drugiej zwrotce piosenki, kiedy padają słowa: “the center of attention” i Britney nadal podąża korytarzem, nagle zostaje popchnięta na ścianę przez mężczyznę, którego widzieliśmy na pogrzebie… Jednak kiedy odwraca on Britney, okazuje się, że to nie ona… Widzimy Britney “zatraconą” pomiędzy tancerzami w klubie pełnym ludzi… Britney zaczyna przedzierać się przez tłum, jednak nie przestajemy widzieć Britney tańczącej z grupą tancerzy. Następuje sekwencja taneczna. Jednak w pewnym momencie, ktoś porywa Britney ze sceny… Zakłada jej coś na głowę i zabiera!

Ciemny pokój… Złowieszczy odgłos cieknących kropel wody… Britney przywiązana jest do krzesła… Widzimy czyjeś ramię, Jakaś kobieta, którą widzimy tylko od tyłu… Mamy odczucie, że to inna “ciemna” Britney szturcha ją i w końcu wymierza policzek, tak potężny, iż wydaje nam się, że… Britney umiera… Przenosimy się na cmentarz, ten sam pogrzeb. Nagle uzmysławiamy sobie, że nikogo nie ma w trumnie… Opuszczamy pogrzeb razem z mężczyzną, jego krokami cofamy się do przeszłych wydarzeń i uzmysławiamy sobie, że dziewczyna na rurze to nie była Britney… dziewczyna, która brutalnie obeszła się z Britney, to nie była Britney… Mężczyzna wydaje się być zagubiony… Kiedy kamera się oddala, robi to okiem Britney… Britney mruga. Jest w pokoju hotelowym… Rzuca kapelusz z woalką na łóżko… Koniec.

Piece Of Me

Reżyser projektu: Wayne Isham

Czas trwania wideoklipu: 3:10

Rok wydania singla: 2008

Opis: Klip zrealizowano w listopadzie 2007 roku w ekskluzywnym klubie nocnym i restauracji “Social Hollywood”. Reżyserii podjął się Wayne Isham, który współpracował z Britney nad jej wcześniejszym video do piosenki “I’m Not A Girl Not Yet A Woman”. Fabuła klipu, to (kolejna) wojna wypowiedziana paparazzi! “Jestem ‘Amerykańskim Marzeniem’ odkąd skończyłam 17 lat. I nie ważne, czy jestem na scenie, czy wymykam się na Filipiny. Zawsze zamieszczają zdjęcie mojego tyłka w magazynie. Chcecie cząstkę mnie?” – ironizuje Britney. I właśnie jak na ironię, w tamtym czasie, przeżywając ciężkie załamanie nerwowe była ‘łakomym kąskiem’ dla całego medialnego świata… W “Piece Of Me” są śledzący gwiazdę paparazzi, przebieranki i spontaniczny taniec Brit w kolorowym, dyskotekowym wnętrzu, stylizowanym na pełne kiczu (?) lata 80-te. Istnieją dwie wersje klipu – międzynarodowa i przeznaczona na rynek amerykański. Znaczącym jest fakt, iż teledysk zdobył aż trzy statuetki ” MTV Video Music Awards” – pierwsze w dorobku Britney!

Break The Ice

Reżyser projektu: Robert Hales

Czas trwania wideoklipu: 3:20

Rok wydania singla: 2008

Opis: To pierwszy w karierze Britney Spears klip animowany, wykonany japońską techniką animacyjną – anime. Na wieść o animowanym wideoklipie, wielu stwierdziło, iż powód takiego posunięcia jest prosty: Britney będąca w ciężkiej depresji, zmęczona walką o opiekę nad dziećmi, ubezwłasnowolniona i słaba, nie jest w stanie podjąć pracy, ani w pełni skupić się nad realizacją klipu. Tak, czy siak, fani otrzymali animowany film akcji, dość brutalny i chaotyczny. Tak naprawdę jego walory potrafili docenić tylko fani anime i ‘skrajnie’ oddani fani piosenkarki. W klipie ukazane są dwa oblicza Britney: dobre i złe… Znowu pojawia się analogia do jej życia prywatnego. Widzimy uśpione dobro, mając nadzieję, że w końcu kiedyś się zbudzi i znowu ujrzymy ‘naszą dawną Britney’. Premiera klipu odbyła się w sieci za pośrednictwem serwisu “BlackoutBall”. Pomimo animowanego video, zarówno singiel jak i teledysk cieszyły się sporą popularnością, wędrując (na przykład) na trzecie miejsce zestawienia “European Top 20”.